Úvod > Blog

Blog o práci na dálku

 

Obava o ztrátu, odcizení nebo zneužití firemních dat

5. díl seriálu Největší problémy a překážky při práci na dálku

Datum: 01.08.2016    Napsal: Michal Martoch


Jednou z hlavních překážek při zavádění práce na dálku jsou právě obavy spojené se zneužitím nebo ztrátou firemních dat. Závislost na místních serverech se stále častějším přechodem do cloudu sice odpadá, ale vyvstává řada nových otázek. Jak v praxi chránit svá data a minimalizovat možné škody se dozvíte v dalším díle seriálu.



Nedostatečné počítačové znalosti pracovníků

4. díl seriálu Největší problémy a překážky při práci na dálku

Datum: 01.07.2016    Napsal: Michal Martoch


Jak, že se sdílí obrazovka? Chatem jdou zaslat soubory? Skutečně mohu na dálku pracovat na jiném počítači? Tak tyto otázky si zkušený vzdálený pracovník pokládat nemusí - byť na začátku možná tápal i v triviálnějších oblastech. Jaké počítačové dovednosti je potřeba si osvojit pro úspěšnou práci na dálku čtěte v dalším díle našeho seriálu.



Nefunkční hardware a software

3. díl seriálu Největší problémy a překážky při práci na dálku

Datum: 10.06.2016    Napsal: Michal Martoch


Nejen při práci na dálku je dobré naučit se samostatně kontrolovat funkčnost softwaru nebo hardware. Jak si poradit v případě, že technické problémy nastanou např. na služební cestě mimo dosah firemního IT oddělení?



Zastaralé počítačové vybavení a software

2. díl seriálu Největší problémy a překážky při práci na dálku

Datum: 4.3.2016    Napsal: Michal Martoch


Jedním z hlavních předpokladů úspěšné vzdálené práce jsou moderní komunikační technologie. Právě díky nim vděčíme za možnost pracovat odkudkoli. Ale, co když to jsou právě zastaralá zařízení a technologie, které vás brzdí v rozletu?



Rizko selhání internetového připojení

1. díl seriálu Největší problémy a překážky při práci na dálku

Datum: 10.12.2015    Napsal: Michal Martoch


"Nejde internet", toto zjištění rozčaruje většinu z nás nejen při volnočasovém surfování na oblíbených stránkách, ale zejména v případě, kdy jsou na kvalitním připojení závislé naše každodenní pracovní povinnosti. Jak efektivně využívat luxus stálého připojení k internetu a jak se vypořádat s možnými komplikacemi se dočtete v prvním dílu série o problémech při práci na dálku.



Seriál - Největší problémy a překážky při práci na dálku

Datum: 13.11.2015   
Napsal: Michal Martoch


Práce na dálku nebo z domova má řadu specifik. Zejména při jejím zavádění se můžeme setkat s celou řadou potenciálních problémů a překážek. Necháme-li je bez povšimnutí, povedou dříve či později k selhání a v některých případech i k odmítnutí celého konceptu vzdálené práce. Lékem je účinná prevence - v jednotlivých dílech seriálu společně projdeme ty největší problémy a překážky, které mohou při práci na dálku nastat, včetně tipů, jak se s nimi vypořádat.



Talent management aneb vedení na základě silných stránek

Datum: 21.9.2015   
Napsal: Michal Martoch


Kontrola výkonu pracovníků dle výsledků, nebo na základě výkazů a úkolovníků není jediné možné řešení pro efektivní řízení na dálku. Existují i příjemnější alternativy. Jedna z nich spočívá ve vedení lidí na základě jejich talentu a silných stránek. Všechny nástroje pro odměňování, se kterými jsme se seznámili v předchozích článcích (úkolovníky, výkazy práce, výpočty provizí apod.) jsou poté využívány jen jako podpůrné, nikoliv jako nosné.



Řízení a odměňování podle výkonu / výsledku

Datum: 21.8.2015   
Napsal: Michal Martoch


V předchozím článku jsme si popsali možnosti řízení pracovníků podle výkazů práce. V následujícím textu se zaměříme na řízení a odměňování podle výkonu / za výsledek. Jedná se totiž o ideální formu spolupráce, při které nemusí manažer řešit přímý dohled nad pracovníkem. Ten je k lepším výkonům přirozeně motivován právě výkonovým systémem odměňování.



Řízení a odměňování pracovníka na základě odpracovaných hodin

Datum: 20.7.2015   
Napsal: Michal Martoch


V ČR je řízení a odměňování podle odpracovaných hodin nejčastější způsob zaměstnávání na hlavní pracovní poměr. Tento přístup však může při práci na dálku v zaměstnavateli vyvolávat značné obavy. Hlavním problémem se stává, jak vést vzdáleného zaměstnance správně a vyvarovat se začátečnických chyb.



Efektivní řízení a odměňování na dálku i v kanceláři

Datum: 25. 6. 2015   
Napsal: Michal Martoch


Efektivní řízení pracovníků (a to nejen těch vzdálených) může potrápit i jinak velmi schopného manažera. Jak nastavit pravidla pro kontrolu práce a následné odměňování tak, aby byla spokojenost na všech stranách? A co když s vašimi podřízenými nesdílíte společnou kancelář?



Pozvánka na konferenci Sladění práce a rodiny

Datum: 12. 6. 2015    


Zajímáte se o trendy v oblasti flexibilních forem práce, jak v ČR, tak v zahraničí? Jak je možno vyvážit pracovní a osobní život v podmínkách české legislativy? Jak budeme pracovat za několik let? Navštivte konferenci Sladění práce a rodiny, která se koná 18.června v konírně Nostického paláce Ministerstva kultury.



Práce na dálku nebo práce v kanceláři? Kombinujte to nejlepší z obou přístupů.

Datum: 12. 3. 2015   
Napsal: Michal Martoch

Toužíte po motivovaném týmu pracovníků, kteří ve všech životních etapách podávají co možná nejlepší výsledky? Umožněte jim kombinovat práci na dálku s prací v kanceláři přesně podle jejich potřeby!



Můj obyčejný pracovní den z domova

Datum: 7. 11. 2014   
Napsal: Michal Martoch

7. listopad je dnem práce odkudkoli. Přečtěte si příběh mého obyčejného dne při práci na dálku.



Den práce odkudkoli

Datum: 7. 11. 2014   
Napsali: Jitka Stradějová


Pohněte se i letos z místa i vy – buďte moderní a pracujte odkudkoli! 7. listopadu se již podruhé koná Den práce odkudkoli. Více čtěte v článku.



Efektivní pracovník při práci na dálku: Díl 5. - IT specialista

Datum: 13. 10. 2014   
Napsali: Jitka Stradějová a Michal Martoch

Kdo jiný by byl ideálním adeptem pro vzdálenou práci, když ne IT specialista? Většina těchto profesionálů ovládá moderní technologie lépe, než se některým z nás poštěstí za celý život. To ale neznamená, že se v režimu vzdálené práce nemohou setkat s určitými problémy. Více čtěte v následujícím článku.



Efektivní pracovník při práci na dálku: Díl 4. - Řemeslník

Datum: 21. 8. 2014   
Napsali: Jitka Stradějová a Michal Martoch

Také jste si mysleli, že práci na dálku lze aplikovat pouze u duševně pracujících? A co řemeslníci, kteří své umění nabízeli z domova již po staletí? Jaké nástroje pro práci na dálku jsou pro ně v dnešní době nutností čtěte v článku.



Recenze knihy - Práce na dálku Zn.: kancelář zbytečná

Datum: 17.7.2015   Napsala: Jitka Stradějová



Zajímáte se o práci na dálku? Hledáte prakticky zaměřenou literaturu, která Vám pomůže s prvními kroky? Kniha Práce na dálu Zn.: Kancelář zbytečná nakladatelství Melvil Vám podá pomocnou ruku.



Efektivní pracovník při práci na dálku: Díl 3. - Administrativní pracovník

Datum: 1.7.2014   
Napsali: Jitka Stradějová a Michal Martoch


Administrativní pracovník je jednou z profesí s ideálními předpoklady pro práci na dálku. Výkon jeho činnosti obvykle není nutně vázán na určité místo a ke své práci nepotřebuje žádné speciální vybavení. S jakými specifiky se setká při přechodu do režimu vzdálené práce se dozvíte v tomto článku.



Směrnice pro práci na dálku a práci z domova (včetně vzoru)

Datum: 16.5.2014   
Napsali: JUDr. Jana Seemanová a Ing. Jitka Stradějová


Rádi byste ve vaší organizaci zavedli práci na dálku, ale nevíte si rady s legislativou? Jakým způsobem stanovit podrobnější pracovní podmínky v souladu se zásadami pracovně-právních vztahů? Prostudujte a stáhněte si vzor vnitřního předpisu včetně podrobného komentáře.



Seriál efektivní pracovník při práci na dálku: Díl 2. - Manažer

Datum: 10.4.2014   
Napsali: Jitka Stradějová a Michal Martoch

Jak lze efektivně vést na dálku? S jakými specifiky se musí vypořádat vedoucí pracovníci při vzdáleném řízení svých týmů a podřízených? Druhý díl seriálu efektivní pracovník představuje roli manažera v režimu vzdálené práce.



Seriál efektivní pracovník při práci na dálku: Díl 1. - Obchodník

Datum: 26.3.2014   
Napsali: Jitka Stradějová a Michal Martoch

Pro mnohé je práce na dálku stále abstraktní pojem, který si jen těžko představí v praxi. Seriál efektivní pracovník na dálku přináší pohled na jednotlivé profese a jejich specifika při práci na dálku v každodenní praxi.



Motivace a sebevzdělávání vs. práce na dálku

Datum: 18.2.2014   
Napsala: Karolína Šrahůlková


Motivace a sebevzdělávání je při práci na dálku díky jejím specifikům důležitější, než si myslíme. Jak se správně motivovat a být tak při práci na dálku výkonní?



Stojíme na prahu další průmyslové revoluce? Inovace jako příležitost k růstu.

Datum: 23.1.2014   
Napsala: Jitka Stradějová a Michal Martoch


Dopad moderních technologií na zaměstnávání zítřka bude větší, než si myslíme, píše uznávaný britský týdeník The Economist. Bezmála 50% všech pracovních míst bude do roku 2034 automatizováno pomocí IT technologií. Uchopíme nezadržitelný pokrok jako příležitost nebo se necháme zmítat na jeho vlnách?



Co jako zaměstnanec potřebuji vědět, než začnu pracovat z domova

Datum: 9.1.2014   
Napsala: Jitka Stradějová


Práce nezávislá na čase a místě je snem mnoha lidí. Jste jedni z těch, kteří zvažují práci z domova? Co potřebujete vědět, než se rozhodnete tímto způsobem pracovat? Seznamte se s nejdiskutovanějšími přínosy i úskalími práce z domova.



Generace Y mění podobu klasického zaměstnance

Datum: 20.12.2013    
Napsala: Jitka Stradějová

Mladí lidé se brání přesčasům, volný čas pro rodinu a jejich zájmy je pro ně stále cennější - tolik výsledky průzkumu společnosti Engage Hill. Poukazují na skutečnost, že ochota zaměstnanců českých firem pracovat přesčas se rok od roku snižuje, a to i přesto, že firmy jsou nuceny stále zvyšovat tlak na výkonnost svých zaměstnanců.



Jak řídit malé projekty na dálku - videozáznam z webináře

Datum: 2.12.2013    
Napsal: Michal Martoch


Přinášíme vám video z webináře, který společně zrealizovaly portály PráceNaDálku.cz a EasyTask.cz. Webinářem provázel Michal Martoch a Filip Dřímalka. Dozvíte se tipy pro zadávání a kontrolu práce na dálku, způsoby řízení malých a jednoduchých zakázek (jak u externích, tak interních dodavatelů). Ukážeme vám také další nástroje a aplikace pro usnadnění práce, tipy, triky a poznatky z outsourcingu a práce na dálku.



Kdo lépe řídí lidi na dálku? Muž nebo žena?

Datum: 29.10.2013
Napsal: Michal Martoch

Muži více důvěřují, ženy mají své zaměstnance více pod kontrolou. Kdo z nich je lepší, když přijde na řízení lidí pracujících na dálku nebo z domova? Nejlepším řešením se zdá využít kvalit mužů i žen při spolupráci v týmu.



Každá čtvrtá česká firma funguje online

Datum: 30.9.2013    
Napsal: Michal Martoch


Už celá čtvrtina českých firem se dostane ke všem firemním datům pomocí Internetu. Jejich zaměstnanci jsou tím pádem mnohem flexibilnější a mohou k firemním dokumentům přistupovat prakticky odkudkoliv. Vyplynulo to z letošního průzkumu portálu pracenadalku.cz. Jedním z důvodů je i to, že možnosti práce na dálku jsou čím dál levnější a dostupnější.



Proč zůstáváme v kancelářích

Datum: 26.7.2013
Napsal: Michal Martoch

90 % zaměstnanců českých firem chce pracovat na dálku nebo z domova. Ukázal to letošní průzkum portálu pracenadalku.cz. Přitom alespoň občas pracuje z domova jen zhruba každý desátý pracovník. A skutečně odkudkoliv dokáže pracovat jen 12 % všech dotázaných. Kde je zakopaný pes?



Výsledky průzkumu online vzdělávání v roce 2013 v ČR

Datum: 21.6.2013    
Napsal: Michal Martoch



Práce na dálku se pomalu stává běžnou součástí našich životů. Pro zhodnocení aktuálního stavu, zjištění největších nedostatků a předností jsme po dvou letech v oblasti Práce na dálku zopakovali průzkum.(Výsledky průzkumu: Práce na dálku 2011). Letošního průzkumu se zúčastnilo 708 respondentů, z toho 345 vedoucích pracovníků. Výsledky přináší celou řadu zajímavých zjištění.



Výsledky průzkumu online vzdělávání v roce 2013 v ČR


Datum: 22.5.2013    Napsal: Michal Martoch




Po 2 letech jsme zopakovali průzkum v oblasti online vzdělávání. Tehdy se zúčastnilo 216 osob. Letošního průzkumu se zúčastnilo 1246 respondentů a vznikl ve spolupráci Webináře.cz, Webinář.cz a Kurzyproradost.cz. Vypadly z toho rozhodně zajímavé výsledky, které stojí za prostudování.



Zabijte KOPR: talent management při práci na dálku

Datum: 6.5.2013    
Napsal: Michal Martoch


Máte někdy KOPR? Nemyslíme bylinku do omáčky, ale paralyzující odpor k práci. Mluvíme o smrtelném nepříteli hlavně těch, kdo pracují na dálku. A jak ho porazit? Nejlepší cesta je dělat to, co nás baví. A to, co nás baví, je zpravidla to, co umíme nejlíp. Nejjednodušší recept proti kopru tedy zní: najít svůj talent a rozvinout ho. A to platí i pro vedení zaměstnanců. V tomto článku si ukážeme, jak na to.



Video: Co jste nevěděli o práci na dálku a báli jste se zeptat

Datum: 2.4.2013    
Napsal: Michal Martoch


Schopnost řídit vzdálené pracovníky, jenž nesídlí v jedné společné kanceláří, patří mezi základní dovednosti každého efektivního manažera ve 21.století. Ve videozáznamu získáte informace, s jakými překážkami se dříve či později setkáte a dozvíte se, jak jim čelit.



10 tipů pro řízení vzdálených pracovníků

Datum: 18.2.2013    
Napsal: Michal Martoch


Nejsou po ruce. Nevíte, co zrovna dělají. Co když zrovna sedí u piva s kamarády a baví se na váš účet? Řídit vzdálené pracovníky může být ze začátku těžké. Řídit vzdálené pracovníky ale může být i větší pohoda než v kanceláři. Jak na to?



Sociální síť Linkedin ve firmě

Datum: 24.1.2013    
Napsal: Michal Martoch


Používá ji každý čtvrtý Američan a každý čtyřicátý Čech. Největší profesionální komunitní síti světa u nás zatím opravdu pšenka nekvete. A přitom má nejen jednotlivcům, ale zejména firmám rozhodně co nabídnout. Od loňského roku je totiž dostupný i v češtině.



Průzkum využívání práce na dálku v ČR v roce 2013

Datum: 10.1.2013    
Napsal: Michal Martoch


Rádi bychom vás požádali o účast v průzkumu Využívání práce na dálku v ČR 2013. Výsledky průzkumu budou zveřejněny do půlky roku 2013.



Konference Práce na dálku 2012 je za námi

Datum: 30. 11. 2012
Napsala: Blanka Junová

Dne 15. 11. 2012 v rámci projektu „Práce na dálku“, proběhla v Brně konference nazvaná „Jak chytře zvýšit konkurenceschopnost organizace“, které se zúčastnilo 130 lidí, 17 řečníků a o jejíž hladký průběh konference se staral devíti členný tým.



A už jdeme do finále

Datum: 16. 10. 2012    
Napsala: Blanka Junová

Psychologické výzkumy tvrdí, že člověku čas - respektive jeho vnímání - se s věkem zrychluje. Možná to platí i pro projekty, protože mám pocit, že jsme práci na něm začali teprve nedávno a již se chýlí ke konci a čekají nás poslední 3 měsíce, nabité událostmi.



Konference Práce na dálku - registrace spuštěna 

Datum: 24. 9. 2012    
Napsala: Petra Vávrová

S nástupem podzimu finišují přípravy na unikátní konferenci v Brně, s názvem: Práce na dálku - Jak chytře zvýšit konkurence schopnost organizace. Konference je vhodná pro všechny manažery, personalisty a zájemce o zlepšování komunikačních procesů, zvyšování produktivity práce, snižování nákladů a zkvalitňování pracovního a osobního života.



Sladění práce a rodiny…. odrazovým můstkem jsou vnitřní hodnoty!

Datum: 21. 8. 2012    
Napsala: Blanka Junová

Rodičovství se od práce liší v jednom zásadním – je dané a nelze změnit pozici. Pokud se nám nedaří v práci, můžeme si najít jinou a zkusit to znovu od začátku, lépe. V rodičovství nikoliv. Nikdy nevrátíme čas, kdy naše děti udělaly první krůček, řekli první slovo, poprvé se sami rozjeli na kole. Zpětně budeme těžko vytvářet vztah založený na důvěře, ve kterém dítě otevřeně hovoří o svém vnitřním životě. Velmi výstižně to popisuje Rob Parson ve své knize „K jádru úspěchu“:



Jsou cloud aplikace bezpečné?

Datum: 2. 7. 2012    
Napsal: David Skála

Problematika cloud computingu je v posledních letech zmiňována stále častěji. V situaci ovlivněné horšícím se ekonomickým prostředím jsou firmy nuceny zamýšlet se nad efektivitou vynakládaných prostředků a fungováním firemních procesů. Technologie virtualizace použité v systémech cloud computingu umožňují nejen lepší využití HW zdrojů, ale také možnost pořídit si nové služby, které by byly vzhledem k velikosti a rozsahu zdrojů pro firmu klasickým způsobem nedostupné. Účastníci kulatého stolu, který proběhl na podzim 2011 v Bruselu se shodli, že využití cloudu přinese malým a středním firmám v rámci EU úsporu ve výši 1,2 mld. EUR.



Den práce z domova v O2

Datum: 7. 6. 2012Napsal: Michal Martoch 


2500 lidí nepřišlo ten den do práce. Neměli dovolenou – zaměstnanci britského O2 se 8. února 2012 zúčastnili firemního experimentu a pracovali na dálku. A i když si někteří z nich trochu přispali, drtivá většina byla stejně produktivní jako v kanceláři a více než třetina dokonce tvrdila, že jejich produktivita stoupla. Také proto dnes společnost O2 tvrdí: práce na dálku je práce budoucnosti.



Jak na podvodné nabídky práce

Datum: 20.5.2012    
Napsal: Michal Martoch



Řada internetových stránek stejně jako nejrůznější inzertní časopisy a noviny jsou plné inzerátů podvodníků s nabídkou skvělé práce s vysokým příjmem téměř bez práce. Všichni tito podvodníci mají jediný cíl - vylákat z důvěřivých lidí peníze a to nejrůznějšími důmyslnými způsoby.



Komerční banka: Práce z domova z pohledu manažera

Datum: 17. 4. 2012Napsal: Tým HR, Komerční banka

V prostředí KB je prací z domova myšlena částečná práce z domova, tedy kombinace práce v kanceláři s prací v domácím prostředí. Zaměstnanec má tedy dvě místa výkonu práce – u zaměstnavatele a v místě bydliště.



Soutěž o Flash disk

Datum aktualizace: 30.3. 2012    
Napsala: Petra Vávrová 

konzultace a poradenství


Dne 30. 3., jsme vylosovali další 3 výherce Flash disků a to ze všech účastníků webinářů nebo diváků videozáznamů s tématikou Práce na dálku a Work-life balance.




Inspirace ze světa: jak práce na dálku ušetřila milióny liber


Datum: 15. 3. 2012    Napsal: Michal Martoch

Svým inženýrům dali notebooky a poslali je domů. Proč? Energetická společnost Centrica, která po celém světě zaměstnává přes 30 000 zaměstnanců, jednoduše zjistila, že tím ušetří. A navíc i věřila, že na dálku budou její pracovníci podávat lepší výkon. A toto očekávání se jí vyplatilo. Během prvního roku projektu ušetřila společnost 10 milionů liber. A ačkoliv Centrica působí zejména ve Velké Británii, i pro české firmy se může stát zajímavým zdrojem inspirace.



Rodičovství může být cennou "pracovní" zkušeností

Datum: 10. 2. 2012    Napsala: Blanka Junová

„Když mi bylo kolem pětadvaceti, byla jsem poprvé vdaná a pracovala ve velkém oblastním divadle, pozval si mě šéf na pohovor, abychom probrali, jak je s mou prací spokojen. Nemohl si mě vynachválit, poplácal mě po zádech a maličko mi zvedl plat. Z jeho uznání jsem byla celá rozechvělá a zamířila jsem ke dveřím. Život mi připadal skvělý. Vydala jsem se správným směrem a teď se přede mnou otevírá lákavá cesta. Potom si můj šéf odkašlal a důrazně řekl: „Teď už jde jen o to, abyste se neocitla na seznamu matek s dětmi.““ píše Coleen Hubbardová ve své knize „Jak zvládnout domácnost, děti, manžela, práci i sebe“. Odhaduji, že zmiňovaný příběh se odehrál zhruba v osmdesátých letech minulého století; avšak je docela možné, že by podobná věta mohla zaznít i dnes.



Práce z domova z pohledu legislativy


Datum: 20. 1. 2012    Napsala: JUDr. Jana Seemanová

Pod pojmem „práce z domova“ (někdy též homeworking, teleworking nebo homeoffice) se rozumí práce, kterou zaměstnanec nevykonává pravidelně na pracovišti, ale ve svém bydlišti (bytu či domu). Jedná se o prosazující se formu výkonu práce, která umožňuje zaměstnanci vlastní organizaci pracovní doby podle svých potřeb a možností (např. kombinaci pracovního a rodinného života), zaměstnavateli snížit náklady.



Slaďování - trable s názvy

Datum: 1. 12. 2011    
Napsala: Blanka Junová

konzultace a poradenství

Slaďuji, slaďuješ, slaďujeme... ale co? Ze současné terminologie to totiž může být leccos a někdy je celkem problematické najít ten pravý a především jednotný název pro proces hledání cesty k životní harmonii... nebo chcete-li ke sladění osobního a pracovního života... či rodinného a pracovního... nebo také práce a života... nebo...



Spuštění portálu Práce na dálku do zkušebního provozu

Datum: 25. 10. 2011

start

Oficiální spuštění internetového portálu www.pracenadalku.cz a otevření online poradenského centra Práce na dálku proběhne 1. 11. 2011 v Novém Jičíně. Cílem projektu je aktivně podporovat tvorbu pracovních příležitostí práce na dálku a přispět tím ke slaďování profesního a rodinného života.



Co to je cloud computing?

Datum: 10.10.2011 Napsal: Michal Martoch

Pro cloud computing se jen těžko hledá výstižný český překlad. Slovo „cloud“ znamená oblak a význam slova„computing“ je práce s počítačem. Spojením těchto slov nám vzniká ona pomyslná "kancelář v oblacích". A co je tím oblakem? Stejně nenahmatatelný, přesto téměř všudypřítomný internet. Pomocí tohoto virtuálního mraku můžeme využívat řadu online služeb – programy, informační systémy apod., což je samotnou podstatou cloud computingu.

© 2016 PRÁCE NA DÁLKU.CZ

Spolupracujeme: